RSC

Thursday, May 10, 2012

Salam dari Sydney

Seja kecil saya selalu berangan-angan suatu hari nanti saya dapat menjejakkan kaki ke negara orang. Jadi saya pasang cita-cita untuk menjadi doktor. Sebab doktar selalunya saya dengar belajar di luar negara. Skeptikal minda saya dizaman kanak-kanak. Mungkin juga kerana banyak dipengaruhi  drama dan filem.


Sewaktu tiba di Sydney


Tapi kemudian saya dapati saya agak lemah semangat dengan darah. Takut darah macam mana nak jadi doktor? Saya sedar doktor bukan cita-cita saya tapi lebih kepada dipengaruhi impian untuk keluar negara dan bekerja hebat. Allah pun tahu saya tak ikhlas dan berniat baik sebab tu diberi saya kelemahan takut darah. hihi.


Semasa menulis ini saya berada di Kiama. Sebuah bandar kecil berhampiran laut yang indah terletak tidak jauh dari kota Sydney. Saya dan kawan-kawan menuju ke Melbourne. Sukar nak lelapkan mata bila beralih tempat tidur. Perubahan waktu dan cuaca juga mungkin. Jadi saya ambil keputusan menulis ringkas disini. Ikut perancangan tiga hari lagi kami sampai. Sepanjang perjalanan dari Sydney ke Melbourne kami ambil keputusan untuk singgah di beberapa bandar kecil melalui jalan darat menaiki caravan dan pulang ke Sydney semula beberapa hari lagi menaiki kapal terbang. Alhamdulillah atas rezeki Allah dapat saya jejakkan kaki di negara orang ini.


Balik ke Malaysia nanti saya ceritakan lagi tentang perjalanan kami. Selamat malam!

11 comments:

LIYANA MASTURA said...

teringin jugak nak pergi overseas:)

shidaidris said...

beshnya. happy honeymoon :)

Zainur said...

Kamia ke Kiama...saya rasa mcm Kiama kot. Meh la singgah Wollongong ;) Tak jauh pun..hehe

••❤MingMing❤•• said...

Happy honeymoon :) safe trip inshaAllah

Izzatie said...

Rina pi Kiama ? Dah dekat sangat dengan my place , Wollongong . Waaaaaaaaa nape tak datang singgah haritu :p

hazanis said...

akak rina makin berseri-seri...:))

Riena Haiqal said...

Syukur alhamdulillah dapat gak jejakkan kaki ke oversea... :) kitorang ni bila la lagi yer agaknya...

Rizki Pradana said...

postingan2nya sangat bagus, menarik dan bermanfaat,,terus menulis,,karena dengan menulis kita bisa mengembangkan imajinasi kita dan menjadikan kita lebih kretaif..serta kadang bisa menghibur orang lain.. ^_^

salam kenal
kalau berkenan silahkan mampir ke EPICENTRUM
folloback juga ya buat nambah temen sesama blooger,,tukeran link juga boleh,,makasih..^_^

natashalymie said...

chumel2 la yuoolsss berhijab:)

Nor Zilla said...

wah...syoknya dapat pegi obersi.. kak rina cepat2 update next entry ye..x sabar ni

mizz miaizzati said...

bestnye kalau dapat pi obesea hehe