RSC

Thursday, February 23, 2012

Sibuk. Ijab Qabul.

Alhamdulillah.


Syukur. Hidup yang indah.

Lama menghilang. Jarang menulis. Sebab saya sibuk. Ya sibuk. Sibuk mencari, mengenal, membaiki diri. Alhamdulillah bila kita mencari, Allah beri. Ya. Allah memberi apa yang kita minta, kita inginkan, kita doakan dan tentunya yang terbaik untuk kita. Yakin dan bersangka baik terhadap Allah.

Alhamdulillah dalam sibuk mencari tu, Allah buka laluan untuk menyertai kelas-kelas agama. Berkenalan dengan rakan-rakan yang juga mencari Allah, positif dan begitu menyokong antara satu sama lain dalam mencari ilmu dan memperbaiki diri. Terasa malu juga mula-mula dengan mereka ni. Jauh rasanya diri ni dari Allah. Banyak sangat ilmu yang kurang di dada, yang masih perlu di pelajari. Tapi ternyata rakan-rakan ini sangat positif dan sangat terbuka. Terfikir juga mana datang mereka ni? Kenapa selama ni tak pernah jumpa orang sebegini? MasyaAllah, begitu manis bertudung labuh, sentiasa tersenyum dan lembut dalam tutur kata namun tegas dalam menjaga diri dan agama. Bergaul tanpa mengira warna kulit, pakaian dan sedikit pun tidak 'judgemental'. Takut juga kalau tak diterima dalam kelompok mereka. Tapi sangkaan tu jauh meleset. Mereka menerima dengan terbuka. Kata mereka, siapalah kita sebagai hamba Allah untuk membeza-bezakan manusia. InsyaAllah kalau kita tunjukkan contoh yang baik dengan ikhlas, yang lain dengan sendirinya akan terbuka hati untuk ikut serta. Kita doakan :)

Syukur, syukur, syukur! Dari kelas-kelas ni banyak sangat yang Rina belajar. Selalunya Rina kongsi ilmu-ilmu ni secara ringkas di twitter @RinaSalleh. Bila kita mencari ilmu tu, sebaiknya ada guru. Jadi kawan-kawan, apa kata sertai kelas-kelas agama, usrah atau apa saja supaya ilmu tu bukanlah ilmu yang didengar-dengar. Takut tersalah fahaman nanti.






Oh ya. InsyaAllah 24 Feb 2012 ni Rina akan di ijabkabulkan. Tinggal sehari lagi. Doakan semoga majlis berjalan lancar dan perkahwinan ini deredhai dan diberkati Allah SWT. Reception akan berlangsung 25 Feb ni. Kalau nak ikutkan memang nak jemput semua. Maaf sangat tak berdaya. InsyaAllah keluarga dan rakan-rakan terdekat akan meraikan bersama. InsyaAllah Allah sebaik-baik perancang.


Kad jemputan. Simple.


Nanti Rina kongsi cerita lagi. InsyaAllah mana tau boleh dapat idea dari majlis ni. Doakan ya!




Assalamualaikum...


p/s: Kalau ada yang nak tengok video simple kami --> http://vimeo.com/35489420

35 comments:

Kancilbiru said...

tahniah RS...selamat pengantin baru..:)

rina ellisa said...

Tahniah sis :)

Nazz@Purple said...

Tahniah =)..semoga sgla perancangan berjln lancar dan dirahmati Allah..smga perkahwinan di berkati ke akhir hayat..

Liyana said...

cantik... kad kawen sgt simple & cntik :)

slmt pengantin baru :)

ucupiza said...

tahniah kak rina dan husband..
semoga kekal abadi hingga akhir hayat,semaoga menjadi isteri yang solehah.

ღ.paiez nama saya.ღ said...
This comment has been removed by the author.
Cik Aada said...

Rina congrats on ur wedding. Barakallahulakuma... :)

cik raihan said...

wah..baguslah.
setiap org mempunyai titik kebahagiaan dalam hidupnya.

dila said...

Tahniah Rina & Chiqi...
Semoga kekal bahagia until Jannah.
Aminn...(",)

sesegar said...

alhamdulillah,semoga manambah ilmu kearah menjadi isteri solehah yang tidak mengharap apa jua balasan. :D

Mr feckry said...

wah tahniah!

Katak Gomok Sulie said...

Insyaalah selamat semuanya....selamat pegantin baru rina!

Ain Abia said...

assalamualaikum kak rina yg cummill :)...

semoga majlis akan berlansung dgn baik dan semoga sentiasa dalam lindungan dan Rahmat Allah swt...
debar tak nak tawenn?hehe.. selamat pengantin baru sis... sehari lagi..dubdabbdubdaabb... :)

shima wibowo said...

Alhamdullilah...tahniah rina. Semoga menjadi keluarga yg sakinah,mawaddah dan warrahmah..Amin.

noyin said...

heheh mamat sebelah jeling comei kt rina..semoge bebahgia!

myra abdullah said...

congrat sis =D

~eZmALiZa~ said...

tahniah buat kak rina salleh dan bakal suami. insyaALLAH, semoga perkahwinan anda berkekalan sehingga ke akhir hayat...amin ya rabbal alamin :)

atieyatiey said...

salam rina!!1 semoga berbahagia hingga akhir hayat... kad jemputan, kiter da terima.. insya-Allah dijohor kiter ketemu ya.. :D

Jieha said...

tahniah..semoga iktan suci yg dibina kekal bahagia hingga ke syurga...

Amely Afandi said...

congrats sis :) may be forever till jannah

amirah said...

Tahniah Rina dan bakal suami. Semoga semuanya berjalan lancar, sebelum, semasa dan selepas majlis. =))

MiSz fiFiEyQa said...

alhamdulillah..congratz kak rina..semoga jadi isteri yg solehah..hari ni lisa-yusri kawen,esok akak pulak... :D

I is Me.. I is Preety said...

tahniah sis...semoga perkahwinan diredhai dan bhagia hingga ke akhir hayat =)

p/s : btw tetibe nk tanye...ur kening tu shave ke atau mmg kecik mcm tu ekh?

Cik Maz said...

Tahniah Rina and partner!
Moga dipermudahkan sgalanya..

LeenNajib said...

Tahniah sis <3

loVe puRpLe said...

Selamat pengantin baru sis.. semoga berbahagia till jannah(^-^)

eykameow said...

Esokkk? Wah! Congrats!! Sobss. Nak pegi nak pegii... tapi..err takpelah :P Eyka doakan semoga semuanya berjalan lancar k?

Eyka setuju sangat degngan apa yg di note kan kat entry ni. Semoga kita sentiasa dipelihara Allah dan mndapat redha nya :')

Selamat menjadi isteri yg Solehah! :)

Basyirah Abd Rahman said...

tahniah kak rina..
Alhamdulillah.. Semoga menjad isteri solehah.
:)

Emma Eema said...

tahniah.. and selamat pengantin baru =)

Shawl's@ayucinta said...

taniah rina salleh..semoga kekal ke akhir hayat..amninn..

HasrulHassan [HH] said...

Tahniah ... semoag kekal hingga ke akhirnya.

choclairissa @ intan marliana said...

canteknye kad kawen awak..simple tp sgt sweet..nnt bile dh kawen akan rase lengkaplah hidup..i will follow u :)

Cik Juju said...

congratulations rina & partner :)

Zuraida said...

Happy newly wed Rina Salleh.. ;) gorgeous!

Syida Muhajir said...

Tahniah....

Kalau sudi jemputlah datang ke blog syida.