RSC

Monday, February 8, 2010

Walaupun kau budak kecik yang comel tapi kau dah buat salah tau

Nak makan tapi mana nak basuh tangan? Puas aku pusing-pusing kat area booth ni. Nak pergi kafe  kat depan tu semata-mata nak basuh tangan jauh la pulak. Eh eh budak kecik tu menari-nari tengah panas ni asal. Bahagia betul. Yang aku nak emo ni pulak asal. Okay panas terik okay.


Aku pergi dekat. Ceh, main air rupanya budak ni. Patut la. Yang paip ni bila pulak ada terpacak kat sini ni.


"Dik, kejap akak nak basuh tangan" Aku pandang sambil tersenyum manis kat budak tu. Ooo kau buat tak tau je eh. Siap jeling kat akak. Berlagak eh. Sia-sia akak senyum lebar tadi.


Siap basuh tangan, budak tu terkebil-kebil pandang aku. Tadi berjoget sakan. Sekarang dah kaku. Aku selamba je jalan sambil tersenyum puas.


Sapela tak tutup paip tadi. Membazir je. Aku dah tutup paip tu kuat-kuat. Budak tu? Dia mana reti bukak paip. Baru 2 tahun kot. Aku toleh. Budak tu tengah tenung aku. Dia geram la tu tak dapat main air lagi. Haha. Gila jahat aku. Dengan budak pun nak dengki. Eh tapi betul la. Membazir air je kan?



 
Macam ni agaknya muka budak tu pergi mengadu kat mak dia. Sape suruh main air pastu tak senyum kat aku. Eh tapi aku tak salah kan? Sebab aku tak pukul ke marah dia kan. Heh.




Blogging With Style

13 comments:

Peri PiA said...

hehehe,kat berita ckp byk tmpt akn menghadapi masalah bekalan air.tindakan riri btl,xbaik membazir ehehe,biar jer bdk kecik comel(?)tu nangish

AM SYA said...

hahaha~

msti bdk tu bengang ngn rina! XD



^SyASyA^

Jai said...

kah3. sejak bile pulak akak pandai tulis post yg kelakar2 nie? sy kne singgah blog akak slalu klu cam nie. eceh. hehe... sy pon akan rasa puas kalau dapat buat macam akak buat. it's hard to explain. lol. umo nak masuk 24 dah pon. haha...

wAnIe said...

hye rina..;)

Rina Salleh said...

wanie - hye ;)

jai - tiba-tiba nak tulis cerita siang tadi. kesian eh budak tu. tapi akak tak jahat kan buat camtu? LOL

syasya - agak la. kesian dia. sape suruh sombong sangat. haha

pia - dia tak nangis.dia pandang je rina. agaknya geram

ini blog wirdah said...

tindakan yg wajar.nanti didik anak mcm tuh ek. jgn memebazir :)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ko salah la..
ko patut join dak tue maen air...
hehehehe..

cik EPAL said...

comel la budak tu nangis..hehe :)

Natasha said...

rina>>>>> sian budak tuh...napa x tadah jer air tuh pas tuh siram kat dia..hahahahah

Rina Salleh said...

wirdah - kalau anak k.rina? suruh dia main air jangan benti. nak sangat main air. heh

meniti senja - kalau budak tu senyum dah lama aku join. sombong

cik epal - dia tak nangis pun. hati kebal. taktau la balik nangis kat mak dia.

natasha - ingat nak mandi kan dia terus. tapi sebab tengah lapar. hahaha

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.rina lg comey dr budak tu kot ;p

Jard The Great said...

salam rina salleh... ehehe.. baru jumpa blog kamu..

Sizuka said...

haha.
klaka laa.
mesti budak tu macam

'siot ahh, kacau gua nak layan hindustan jek!'

ahax:D