RSC

Saturday, October 3, 2009

Menghargai kawan semasa ada, takut menyesal dikemudian hari

3 Oktober 2009 - Hari ni hari jadi seorang kawan aku. Kawan yang cukup istimewa. Kawan dalam erti kata kawan yang sangat akrab, yang tahu banyak kisah hidup aku, yang bersama kala aku susah, yang ada bersama aku menangis, yang tak jemu-jemu meneman aku kesana-sini, yang tak pernah berkira setiap sen dan masa yang di beri, yang berterus-terang walaupun kenyataan tu pahit untuk diterima sebab dia sayangkan aku dan tak nak aku tertipu dengan dunia...


Kawan macam ni tak ramai dalam hidup aku. Kenapa? sebab tak ramai yang sanggup bersama-sama  dikala dompet menipis, kala hati merana, kala hidup dikeji, tapi dia jarang menghampakan aku. Jadi sempena hari ulang tahun kelahiran kawan aku ni, aku nak dedicate entry ni khas untuk dia, MIMI SALWANI...







Mimi, terima kasih selama berapa tahun kenal ni, kau banyak tolong aku. melayan perangai aku yang entah ape ni. selalu ada masa susah senang. selalu teman aku pegi dating sebab takut kan nak dating dua org nanti bf aku masa tu marah. selalu tolong jadi orang tengah dalam banyak hal dan dengan banyak orang! selalu bagi aku tiru kerja studio, selalu kejut aku untuk stay up walaupun lepas dua minit aku tidor balik lepas tu bangun pagi nangis tanya kenapa kau tak kejut aku sebab tak sempat habis study lagi, selalu kejut aku sahur time bulan puasa, selalu celebrate birthday aku bagi hadiah, selalu belikan aku makanan, selalu drive aku bawak jalan-jalan masa dekat JB sebab aku takde lesen, selalu bagi aku pinjam komputer nak main game sponge bob dengan chuzzle *walaupun dekat laptop sendiri ada nak jugak main kat komputer kau*, selalu jadi supplier movie dan lagu-lagu


Kau pun selalu downloadkan lagu yang aku nak sebab aku tak tau macam mana nak download, selalu tengok movie sama-sama sampai mabuk pening, selalu kejut aku pegi class, selalu datang bilik aku suruh aku bangun masa aku jatuh terduduk hadapi ujian hidup, selalu  bawak aku pergi makan best-best, selalu marah aku sebab kawan dengan ramai lelaki sebab kau cakap nanti susah kalau kawan ramai sangat, selalu belikan aku hadiah bila kau pergi jalan-jalan oversea, selalu bawak balik serunding daging yang best bila kau balik kampung, selalu tak mengiyakan apa aku cakap sebab kau bukan kawan yang mengampu, selalu layan kerenah aku yang mengada-ngada nak manja je 24 jam dengan kau, selalu marah bila aku shopping banyak-banyak, selalu selalu ahhhhhhhhhhhhh, banyak nya nak cakap!!  


Walaupun kita ade berbalah, penah kutuk-kutuk, penah bertepuk tampar, tapi aku tau kau tak berniat lain dan semuanya sekada gurauan semata-mata. Jadi sempena kau dah dewasa ni aku doakan hidup kau akan dirahmati dan diberkati Allah selalu. Mimi, aku pun nak kau tau, aku sayang kau tak kira lah apa jadi. Aku taknak terputus hubungan dengan kau dan aku doakan kau akan jumpa jodoh yang baik. Mintak maaf salah silap, dan halalkan makan minum, pinjam bantal ke duit ke pinjam selipar ke, pinjam baju, banyakknyeeeeeee!!! 


Terima kasih sebab sudi menjadi kawan aku. Tak dapat aku nak balas semua. Moga Allah dapat membalas semuanya Mimi. Selamat hari jadi Mimi Salwani...





with love and hug,
ex-roommate

13 comments:

| eus | said...

huh.. rina sungguh menghargai!

ALieN310 said...

I LOVE U RINA... TQ SO MUCH... TERHAWU CHEQ...

Farhan said...

terharunyeee ai..auw..haha..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kwn yang susah dicari kini...!!!

knockudown said...

sys : tetiba kn . sy rasa we r in the same ship. my fren pon same mcm ur fren. slalu kejut untk p class n bile sy x bgn , akn marah2 nape die x kejut walhal dah kejut. i love my peeps.

nurul iman said...

shuwiiTT..so sweet laaa u rina...neway..dis kinda fwen juz one out of thousandz...hard to find..oso hav few friends like dis..tp..ble dah keje..sume bz...xsempat nk ngade since kteorg kje jauh..waaaa...
**n i oso hav one fren y sgt sgt xhingat kat kite ble bhgie..tp bile susah..baru dtg cari....

Cherrie Pie Sweety said...

erm..sweet yet touching..
nak cari kawan yang akan sentiasa ada susah n senang memang bukan senang but not necessarily hard..
bagus kalo wat appreciation cmni..
lets pray that the friendship lasts forever :)

~PakKaramu~ said...

Meh join blog Pak Karamu

:: Miss Naddy :: said...

hheheeh suweetttt la u rina,,,mesti kawan2 kamu rase dihargai sgt2....heheheh

hmm kalau la i jadi mimi salwani ni..mesti i da ngis 3 hari 3 malam...so sweet..heeeee

ayie said...

wah mcm artis ler kena jadi fans...knp tak add as friend jer? hehe

NURUL said...

yeah susah nak cari kwn yg betul2 baik hati time susah senagn. kamu beruntung rina ada kawan seperti itu.

syafiq salim said...

rina... ape lagu, yg jdi tema blog ni...tell me secepat mungkin ea...

Peri PiA said...

sgt bahagia ade kwn mcm ni,jikalau la saya ade..Alhamdulillah,i found my hubby