RSC

Saturday, September 19, 2009

Dapat duit raya lagi tak? nak nak!


Lagi berapa hari je dah nak raya. Eh maksud I esok kot dah raya. Heh. Tapi tak terasa la bahang raya. Ke Rina sorang je tak rasa lagi ni. Uhuh.



Okay, bila cakap pasal raya semua orang mesti dah terbayang-bayang balik kampong atau dah ada kat kampong pun sekarang ni kan, jumpa sedara-mara, makcik pakcik, atok nenek, oh rindu! Lepas tu mesti dah beli baju raya, kasut, kuih raya buatan sendiri atau buatan kedai, ketupat lagi. Haihhhh best nya! Kalau yang tempah baju, mesti dua tiga bulan lepas dah hantar dah siap pun. Pastu hari-hari tengok baju dalam almari tu bila la nak pakai ni.



Tahun ni Rina tak terasa pun nak raya beria. Baju kurung pun sepasang. Yang lain tu pakai je la baju mana ada. Tak perlu nak membazir rasanya kan;p Kuih raya pun tak beli banyak. Abah memang ada jual kuih dekat kiosk so kitorang tak la beli. Abah dah siap-siap asingkan untuk rumah. Baju raya pun abah bagi sorang satu. Tu pun dari kedai abah jugak. Tu je la sepasang baju raya. Syukur ada. Rina tak sempat nak fakir pasal beli baju raya, tau-tau dah habis puasa. Uhuh.



Raya ni Rina raya kat rumah dulu dengan family. Raya kedua baru balik kampung abah dekat Teluk Intan Perak. Tak sabar nak balik kampung (^_^’) Tapi sebelum tu kena lah kemas-kemas rumah dulu mana yang patut. Esok nak tolong ibu masak lagi.



Semalam pergi uptown Shah Alam. Saja ajak adik Rina jalan-jalan. Oh, sangat ramai manusia!! Jem boleh tak? Jalan-jalan pun tak beli apa-apa sebab ramai sangat orang. Beli bunga je nak letak dalam pasu kat rumah. Lepas tu pergi sahur kat Shah Alam. Balik rumah online kejap. Taknak tidur sebab lepas subuh nak bawak ibu pergi pasar. Balik pasar terus pergi kedai hardware beli apa-apa yang patut. Eh, sebenarnya Rina nak beli mentol untuk lampu kat bilik yang beli haritu kat Ikea. Heh;p



Lepas hantar ibu balik, Rina kena hantar kereta abah pergi servis sebab abah takde kat sini. Lama jugak tunggu. Ingat nak hantar Shika pergi servis jugak. Tapi dah lambat. Kedai dah tutup. Wuuuuu. Lepas raya nanti lah agaknya baru hantar servis.



Okaylah, nak pergi tolong-tolong kemas rumah. Nanti Rina conteng-conteng lagi ah kat blog ni. Apapun, Rina mintak maaf pada semua kalau ada salah silap, coretan-coretan yang menyakitkan hati ke *eh ade ke* apa-apa jelah. Mintak maaf eh pada semua.



SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI!!




Rina Salleh: Raya ni layak dapat duit raya lagi tak? Tsk!

8 comments:

~Am Sya~ said...

slamat menyambot hr ry riri~~


^SyASyA^

Cherrie Pie Sweety said...

yang?? balik teluk intan?? wah... samala kg kita... kalo free leh meet up :)

chipsmore said...

selamat ari raya maap zahir batin..bodek bodek la cket..t dapat la duit raya..heee ;)

MARiZA said...

I've moved to another blog www.queenmariza.blogspot.com.

I promise you the new blog is more exciting than ever!

Lotsa changes will be made to appreciate my lovable readers.



Regards;
Fuza.

Salam Raya

Ke said...

owh..
org teluk anson rupenye...
same le kite..
area mane ek??

brock94 said...

iehh manis x.............?

brock94 said...

ieeh mainis nya................?

Peri PiA said...

bz nya riri hee~,LOVE u Riri